Събота сутрин с идеален кръг и макро такумарче

април 28, 2007

Като за винаги позитивната съботна сутрин, тази е малко по-различна. Причината:

Няма да коментирам, едва ли има и нужда, всъщност.

Май трябва да си направя кратка равносметка за известно време назад. Сдобих се с билети за:

Iron Maiden – 4 юни

Placebo – 18 юни

Type O Negative/Marilyn Manson – 4 юли.

Мисля, че този месец ще бъде доста горещ и искрено стискам палци да е така. Очакванията ми са определено завишени, което по принцип не е добра идея, но по този въпрос нищо не мога да направя за момента.

Купих си макро такумар 50/4 .

macro takumar.jpg

Това е най-ранната версия на обектива, произвеждана от Asahi Pentax, както и единствената, която отива до увеличение 1:1. Обективът е относително рядък в България и съм крайно доволен, че успях да се сдобия с екземпляр в чудесно състояние. За първи път виждах стъкло, което има два пръстена за блендата – много хитро и удобно измислено – задният пръстен задава блендата, до която трябва да се затвори обектива в момента на снимката, а предният се върти от максимално отворено (за да е улеснено фокусирането – то при макрото си е проблем) до стойността, зададена от задния пръстен. На мен лично ми е удобно, без да съм имал време сериозно да отделя внимание на тази си придобивка. Впечатленията ми са, че е остър още на 4, на 8 е вече режещ – дори умерено изостряне във Фотошоп започва да ме дразни, лесно се стига до прешарпване на изображението. Като цяло – обектив, който, имам чувството, ще ми глътне много време, само да го намеря (времето, не обектива).

Продадох си един от любимите обективи, за сметка на това – CZJ Sonnar 135/3.5 MC. Популярен обектив, което не го прави по-лош, естествено. Просто дългото ми варио напоследък беше иззело тотално функциите на това м42 бижу и нямаше смисъл да го задържам у себе си, защото това е обектив, с който си заслужава да се снима. Преди време дори си мислех да му сменя задницата на К байонет, инвестицията не е голяма, а удобството си е сериозно. Минало, нейсе.

И, да, времето тече странно бързо напоследък. Плашещо бързо дори.

Един коментар to “Събота сутрин с идеален кръг и макро такумарче”

  1. да, и за placebo съпорта ще е от остава, а не howling bells, които всъщност са доста добри.
    поздрав с post blue 😉

Вашият коментар

