24ти май… май?

май 25, 2007

Отмина.

Не като нормален ден, но причината за това определено не беше денят на славянската писменост и българската просвета и култура. Истината е, че ако не бях поканен на бал, за мен този ден щеше да си бъде както всеки друг, с малката разлика, че ми идваше неработен. Което не знам дали е притеснително – предполагам, че е в голяма степен. Но едва ли това трябва да е основната причина за притеснение, всъщност. Това е по-скоро катализатор. А фактът, който е плашещ, е, че повечето хора от познатите ми не четат. Аз също, в този ред на мисли. 10те минути на ден, които се отделят за това занимание, са прекарани в разлистване на разни леки нещица, защото нищо по-сериозно не може да бъде асимилирано, а до следващата вечер е и доволно забравено. Преди няколко години СУ питаха дали мишката ще изяде книжката като тема за есе на писмения по журналистика. Преди няколко години твърдях, че това няма да се случи…

Вчера ми се наложи да запиша няколко неща за приятел. Не бях хващал химикал в ръцете си с месеци – липсата на активни лекции си казва думата. Дори почеркът ми се е попроменил, а самото усещане да ПИША посредством това приспособление ми беше много непонятно. Ето ТОВА вече е притеснително.  24ти май? Ми не го почувствах като празник. Не и в контекста, който редовият българин влага в него.

Точно преди година беше и моят бал. Леко носталгично усещане да гледам тазгодишните щастливци, които най-сетне се измъкват от системата на милото ни средно образование (за да влязат в по-лоша?!).  Добре поне, че времето реши да е благосклонно към абитуриентите на този ден и беше чудесно на фона на последните няколко дни.  Чакаме отзиви…

Един коментар to “24ти май… май?”

  1. V. said

    Когато изливаш мастилото върху листа, изразяваш истински и непосредствено начина си на възприятие на себе си.
    Когато гледаш през обектива, не променяш ли начина на изразяване на всичко останало?

Вашият коментар

