Домашно студио 40х20

юли 8, 2007

Благодаря на Ясен, че отдели време да се види с наглата ми персона и да ми даде едно макро мехче, на което се точех от поне няколко месеца. Много симпатична джаджа е това нещо, много удобно направена, а след няколко експеримента стигнах до логичния, поне за мен, извод, че се разбира най-добре с моя макро такумар.

Набързо си спретнах нещо като домашно студио за фотографиране на буболечки, което притежава завидните размери, посочени в заглавието на поста (в сантиметри, разбира се) и се състои от една стара черна тениска, две-три книги (прости ми, Рей) и забележителното ми осветително тяло с чудовищната мощност от 60W. Открих, че мобилният ми телефон може да е сравнително доста полезен за фотографиране на подобни неща, макар и не точно с т.нар си „камера“. Синята светлина, която може да излъчва създава достатъчно интересен ефект, комбиниран с изкилифирчения баланс на бялото, който се налага да задам на фотоапарата си заради профи осветлението, намесено в цялата схема. В скоро време мисля да инвестирам чудовищно в идеята, като си купя някакво фенерче, което може да играе ролята на своеобразен спот за по-гламур вид на моделите ми…

Остана да намеря начин да се преборя с гнусната дифракция, заради която бленди над 11 ми мажат видимо снимките, но пък тези под 11 дават прекалено плитък DOF (за автографи след като си получа Нобеловата – в секцията „Контакт“).

И няколко бързи примера, които са съвсем условни и експериментални, просто за да видя дали всъщност идеята работи. Според мен да и като се вземе предвид нулевата инвестиция – повече от добре:

garga.jpg

imgp4709.jpg

И една цветна без никакви корекции (благодаря, Сони):

fliesonthe.jpg

7 Коментари to “Домашно студио 40х20”

  1. turin said

    Готини снимки, особено това със синята светлина ми харесва много! Супер че си се сетил – такива дребни наглед неща явно помагат 🙂
    Ползвай мехчето с кеф и дано ти върши добра работа 😉

  2. PeterPAN said

    Това е макро за мен! БРАВО!

  3. Eti said

    Ужаст! Това портретка на муха ли е:Р. Светлината е много важна при макрото. Наистина, добре е че си ползвал помощно осветление. Със синьото и на мен много ми хареса, но толкова отблизо са многу страшни фотките. Аз по-отдалечко обичам;), ако ще са бръмбазъци. Я сега кажи, като се наекспериментиращ, ще ли го дадеш на един друг макро нахал – примерно мен ммм?

  4. darksorrow said

    да, но не мога да обещая, че ще е скоро, защото само последните дни имам към 200 кадъра с тоя мях 🙂

  5. Ц.П. said

    Радват 🙂

  6. Eti said

    Дарк, не се ли наигра бре… и аз искам:(. Недей да си такъв стиснат:Р

  7. darksorrow said

    аз че не съм, не съм, защото имам чувството, че с макрото може да направя интересни неща, ама ‘айде да не кажат, че ти спъвам творческото развитие. виж ми някои от контактите за справка.

Вашият коментар

